جواب سوالات تبیان و همه مسابقات

جواب سوالات تبیان و همه مسابقات و انواع کلیپ

جواب سوالات تبیان و همه مسابقات

جواب سوالات تبیان و همه مسابقات و انواع کلیپ

علائم حتمی ؟!

از میان علائم ظهور امام زمان علیه السلام کدام یکه حتمی هستند و اتفاق خواهند افتاد ؟

با نگاهی به روایات معصومین متوجه می شویم 5 مورد از نشانه های ظهور به طور حتم اتفاق می افتند.به طوری که امامان معصوم بر آنها تأکید فراوان کردند که این 5 مورد حتماً باید قبل از ظهور اتفاق بیفتد.

1) خروج سفیانی پیش از قیام حضرت مهدی : مردی از نسل ابوسفیان که در منطقۀ شام خروج میکند و با تظاهر به دینداری گروه زیادی از مسلمانان را فریب می دهد و بخش گسترده ای از سر زمین های اسلامی را به تصرّف خود در می آورد ، او به قتل عام شیعیان می پردازد و برای کشتن و یافتن آنها جایزه تعیین می کند . از روایات استفاده می شود که او پلیدترین مردمان است ولی همواره ذکر یارب یارب بر زبانش جاری است! پس از اینکه از ظهور حضرت مهدی علیه السلام با خبر می شود با سپاه عظیمی به سویشان حرکت می کند که در منطقه ای میان مکه و مدینه بنام «بیداء» با سپاه امام روبرو می شود و به امر خدا در زمین فرو می رود.

2) خروج یمانی : خروج یکی از سرداران از اهل یمن که مردم را به حق و عدالت دعوت می کند.

3) خسف در بیداءِ : واژۀ خسف به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است و بیداءِ نام سرزمینی است میان مکه و مدینه . این نشانه در مورد سفیانی و سپاهش به وقوع می پیوندد .

4) صیحۀ آسمانی : ظاهراً صدایی است از آسمان که بر اساس بعضی روایات ندای جبرائیل است که در آستانۀ ظهور حضرت مهدی عج  از آسمان شنیده می شود و همه مردم جهان آن را می شنوند.

5) قتل نفس زکیه : او که از نشانه های حتمی و متصل به ظهور امام  (ع)  است، طبق بیان رویات آن است که بین رکن و مقام که بهترین مکان هاست جوانی کشته می شود. فرد یاد شده که از اولاد امام حسن مجتبی علیه السلام هست و شخصیتی بر جسته دارد و بی گناه به قتل می رسد ، او مخلصانه در راه تبلیغ امام زمان عج می کوشد و مظلومانه به قتل می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد